Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 10. června 2008

Online nakupování na Ukrajině

I když to slovo online je lehce nadnesené :-). Na českých stránkách jsem si vybral tiskárnu, kterou bych tu asi chtěl. Jedná se o takovou jednorázovou akci, takže jsem nepotřeboval žádnou velkou hovadskou mrchu, se kterou by stejně jen byly problémy, ale něco malého spolehlivého a lehce vyměnitelného. Po špatných zkušenostech s HP z minula jsem si zvolil Canon PIXMA.

Vybral jsem 2 obchody, které měli asi nejlepší stránky a nabízely aspoň nějaký kontaktní údaj (mimochodem lidi byli hodní a informovaní, docela profi!), tedy ROZETKA a MATRIX. První, čeho si všimnete je to, že oba obchody prioritně obchodují v americkém dolaru a pak se teprve přepočítává na hrivny. Jaké jsou možnosti?

1./ ROZETKA - po internetu objednat a přijet osobně vyzvednout. Kártridž nenabízí. Druhá možnost je převézt peníze na účet (mohu firmě důvěřovat?) a pak mi zboží přiveze kurýr. Jakmile už ale mají moje peníze, težko na ně budu hledat bič. Doprava už je pak zdarma, ale přesně slyším, jak nemají nebo se jim zatoulal kurýr. Cena oproti Matrixu -9USD.

2./ MATRIX - po internetu objednat a vyzvedout možné nebo přiveze kurýr a jemu se zaplatí. Kartridž také nemají. Vyšší cena mi vynahradí komfort, že mi tiskárnu přivezou a já si nemusím kvůli tomu zakladát účet nebo zdlouhavě cestovat. Používají stejnou pakárnu jako dříve Alza.cz a to, že tiskárna je bez USB kabelu. Ten stojí dalších 5USD. Na webu o tom není ani zmínka, proto bylo nutné zase telefonovat.

Tiskárnu jsem objednal (nakonec telefonicky :-) )u MATRIXu na přesný čas, druhá polovina čtvrtka, do 16:00. Tak uvidíme jak fungují. Docela mě mrzí nemožnost platit více způsoby, převod na účet je pro mě nepřijatelný (účet ještě nemám), a trošku odluka od slova online... to přece neznamená objednat po telefonu a pak si to vyzvednout. Spíše tedy než online shop je to online katalog.

Ale nechval dne před večerem, rozhodne se ve čtvrtek :-)

Žádné komentáře: